The Legend of Starcrash

In The Legend of Starcrash beschrijft Dolores de gebeurtenissen van een jonge vrouw die in een regressie naar een Vorig Leven ging als man. Zijn naam was Tuin en hij leefde als een jager in het gebied van Alaska in een niet vastgestelde tijdsperiode,voor de komst van de Eskimo. Tuin leefde daar in een stam en de leden geloofden dat zij de enige mensen op Aarde waren omdat zij nooit een ontmoeting hadden gehad met andere stammen tijdens hun bestaan. Tuin vertelt over de geschiedenis van zijn mensen zoals hij het hoorde via de vertellingen door de Sjamaan bij het kampvuur. Zij waren afstammelingen van ‘de Ouden’ die reisden door de ruimte en vele jaren geleden neer zijn gestort in dit gebied.

Het verhaal gaat dat, duizenden jaren geleden, een groep van 5 ruimteschepen door ons zonnestelsel reisden met de intentie om andere planeten te koloniseren. Een van deze ruimteschepen kreeg problemen en crashte op de Aarde en was niet in staat om zijn reis voort te zetten. Doordat dit schip al vele jaren onderweg was, waren sommigen nog nooit buiten dit schip geweest. In het begin leefden ze in het ruimteschip om de felle zonnestralen te ontvluchten, maar al snel ontdekten ze dat zelfs de kortste blootstelling er niet voor kon zorgen dat hun kinderen of dood werden geboren of misvormd.

Noodgedwongen, door het verlangen voor het behoud van hun ras, besloten ze om zich te vermengen met een groep inboorlingen die ook in de vallei woonden.

Uit dit vreemde verhaal van Tuin blijkt dat de oorsprong van enkele Amerikaanse indiaanse rassen leidt naar deze gemixte groep van buitenaardsen en inboorlingen. Na deze regressie heeft Dolores drie jaar onderzoek gedaan op zoek naar parallellen met dit verhaal en de Noord Amerikaanse Indiaanse beschaving. Zij ontdekte dat bijna iedere stam een legende heeft van ‘de cultuur-brenger’, een mystiek figuur die altijd vanuit de lucht of de zee kwam.